rahmatilah kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ecah

Lilypie Third Birthday tickers

adam qaiser

Lilypie First Birthday tickers

SI cHuuuuMILLL

Tuesday, January 29, 2013

Aisyah ouhh Aisyah (Malang Tak Berbau Kalau Berbau Dah Lama Elak....)


hai...
tak taulah macamana nak mula entri nie...

bukan apa just nak share citerlah kan...

mua benda yang kite offer die tolak...dia akan cakap jaaangann n tak nak....huhuh..sabar jer lah...yang tak bole nak blah bila die cakap tak nak tawan...(tak nak kawan)...

Aisyah semakin hari semakin lasak semakin pintar...macam-macam die nak buat kat rumah tu....
Sampailah satu hari tu die terjatuh sampai berdarah-darah mulut aku bukan main lagi panik nangis2...sebab aku tak pernah tengok dia macam tu....sedey sangat bila tengok bibir die berdarah...
apa taknya die main panjat-panjat kerusi makan...lepas tu macmana ntah dia boleh jatuh mula-mula ingatkan dia jatuh biasa jer sekali tengok banyak darak keluar dari dalam mulut.....menangis bukan main kuat lagi aku dah jadi panik dahlah en suami tak ada masa tu nasib baik ada adik aku...kalau aku sorang jer mesti aku dah panik dan menangis sekali...aku tak sanggup nak tengok darah tu....sedey sangat sangat...aku nak marah pun tak guna ju
anak dara kesayangan aku Aisyah Qaisara...masuk tahun ni dah nak masuk 3 tahun dah die....
semakin naik usia dia semakin panjanglah akal anak dara seorang nie...macam-macam dia buat....
nak-nak lagi sekarang dah dapat mulutkan jadi haruslah banyak cakapnya...hehehehheh...

die dah pandai sebut mami..mami...ayah..(yang yang)...billa(aunty bella) sebab die dengar aku panggil en suami dengan pangilan "yang" kot tu yang die ikut juga tu...dia dah pandai minta nak makan,nak ayam,minta "nana"(susu), nak mandi....,nak tgk oggy,upin ipin...orang kata lurus juga la dia cakap...tapi bila dah pandai cakap nie semua benda yang kite offer die tolak...dia akan cakap jaaangann n tak nak....huhuh..sabar jer lah...yang tak bole nak blah bila die cakap tak nak tawan...(tak nak kawan)...

ga...sebab dah dilarang tapi die masih main jugakan...biasalah budak-budak umur 2 3 tahun nie bukan die faham pun apa yang kita cakap...bila kita cakap jangan lagi die buatnya pas tu die ingat kita nie main-main kalau kita larang....jadi macamana....????? omak dah blur....nak buat macamana kan....

jadi bila dia dah jatuh tu bibir die jadi pecah n bengkak dah...aku dah takut dah kalau jadi apa-apa...dalam hati berdoa jer...supaya tak jadi apa-apa...die masih lagi menangis aku dan adik pujuklah aisyah jangan nangis...macam-macam buat..bagi susu,peluk dia kuat-kuat,last-last pasang citer oggy barulah dia diam siap gelak-gelak....dia tak tau betapa gundah gulananya hati mami dia nie...bagi susu barulah dia tido....sedey sangat bila tengok dia tido....lepas tu aku letaklah minyak kelapa dara kat bibir die supaya luka surut...sebab kalau letak gamat takut nanti dia bertambah nangis sebab ubatkan...aisyah tak suka ubat okey....mujurlah dia nak juga menyusu....

jadi hari-harilah aku sapu minyak kelapa dara tu kat bibir die...n kat gusi gigi die...alhamdulillah dah kurang bengkak dalam masa 2 hari...tapi yang aku tak boleh tahan tu...aku nampak gusi die macam terbuka...macamana nak cakap ntah...tapi aku seriau tengok dan tak sanggup nak tengok...ngeri...suami aku jer yang tengok...aku sedeylah bila tengok.....tak sanggup....

itulah...bila fikir-fikir semula..bukan kami tak larang aisyah main-main benda bahaya...dah larang dah... aku tak akan pukul anak-anak aku untuk melarang mereka main...tapi akan pastikan apa yang dia main tu selamat...kami pun tak sangka dia bole jatuh..sebab bukan dari tempat tinggi..dia tersungkur sendiri dia...tapi tulah budak tengah nak membesar memang lasak...itu belum adik dia adam...huhuh...apa-apa pun mami ayah sayang aisyah ketat ketat dunia akhirat...love you darling...

apa-apa pun aisyah adalah kakak yang penyayang...dia suka cium cium adam..semoga anak-anak mami sampai besar jadi anak-anak yang penyayang sesama adik beradik okey...

gambar ada tapi nantilah upload....hihihih....

No comments:

Post a Comment