rahmatilah kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ecah

Lilypie Third Birthday tickers

adam qaiser

Lilypie First Birthday tickers

SI cHuuuuMILLL

Friday, May 11, 2012

testomoni pengguna selepas mengamalkan pengambilan VCO dan Collagen Catalyst

salam kawan-kawan saya nak share testimoni pengguna vco dan collagen catalyst...jum baca testimoni di bawah.....tq
Salam :) eazy nak share satu testimoni panjang yang diterima dari email

TERIMA KASIH Ana kerana sudi berkongsi pengalaman anda dengan eazy 
Salam eazy, saya start makan VCO masa cuti sem lepas, December 2011sampai sekarang May 2012. Dulu masa kat sabah kulit takde masalah. Bila dah sambung study kat ipoh ni kulit jadi sensitive and mungkin kat sini panas sangat kot. Masa bulan pertama and bulan kedua makan VCO ni memang jerawat naik teruk. 
Macam gambar di bawah ni. Ramai jugak tegur and cakap itu ini tapi saya buat bodoh saja. Sebab masalah kulit ni bukannya benda yang boleh settle seminggu dua. So saya still amalkan and tak pernah skip. Saya edit contrast supaya jerawat tu Nampak jelas. Masa bulan pertama tu saya sapu juga kat muka, jerawat mmg still naik tapi kulit jadi lembut. Tapi nak terus terang, saya tak selesa tdo dgn muka berminyak so bulan kedua saya start pakai skincare mcm biasa. Cetaphill cleanser, scrub, toner, serum, moisturizer and sunblock. So kira macam Vco ni supplement and skincare pun ttp amalkan. 
Bulan ketiga saya makan VCO + 2 kotak collagen sebab nak hilangkan parut bekas jerawat. Saya sangat puas hati sebab parut dah pudar walaupun not 100% hilang. Tapi mmg perubahan tu ketara sebab ramai kawan tegur and nak beli. Start tu lah saya jadi agen bawah eazy. Bulan keempat dan kelima saya makan VCO + 1 kotak collagen. Saya tak ambik dah collagen tiap hari saya ambik sepeket untuk dua hari. Sebab kulit dah ok kan. :D

 Zoom dekat2 mmg jerawat dah takde Nak kulit cantik kena ada rule.
 1. 3 bulan pertama amal vco saya tak sentuh makeup termasuk compact paling demand pun saya pakai eyeliner. 

2. Air kena minum byk2 (at least 3 liter sehari)

3. Jangan skip makan VCO dua biji sehari

4. Makan VCO pada waktu yang sama. CTH : harini makan jam 10PM esok kena makan jam 10 PM jugak.Tiap2 hari kena sama dan kosisten

5. Pakai sunblock kalau nak keluar rumah 

6. Jangan sentuh kulit muka even nak lap peluh ( kena pakai kain bersih)

7. Skin care tu kena pilih elok-elok. Kulit muka kita sensitive kalau pakai produk banyak kimia teruklah muka kita ni. 

8. Kalau makan supplement lain macam vit C, vit e or etc..kena jarakkan 12 jam dengan pengambilan VCO.

SO ini sesi DIY :D Ambil bekal mascara putih or bekas eyelash serum or botol serum. Yang botol macam ni. Cuci bersih-bersih and keringkan. Lepas tu letak sebijik dua VCO dalam tu and pakai kat bulu mata. Seminggu saja pakai bulu mata dah boleh lebat. Tak perlu pakai false lashes!.
Kita tak pakai foundation mahal-mahal. Sebab student lagi. So safi balqis-krim kecantikan ni lah bestfriend saya. Titiskan VCO dalam bekas tu dan biar semalaman. Bila nak pakai gaul2 skit krim dalam bekas tu supaya vco larut dengan krim tu. Masa pakai muka akan Nampak glowing and senang nak ratakan. 
So pesanan saya untuk kawan-kawan yang baru nak cuba VCO ni kena SABAR! Ulang sekali lagi SABAR!! Ada jugak kawan saya makan vco tapi tak menjadi sebab kuat pakai mekap. Masa proses nak baikpulih kulit kita kena bagi kulit free dari apa-apa yang boleh sekat pori kita. 
Give ur skin a chance to change haa..Kalau orang tegur-tegur muka nak jerawat masa 2 bulan pertama tu jangan ambik kisah sangat teruskan saja pakai. Nanti kulit dah cantik kot2 dia pulak yang tanya kita pakai produk ape. :P 

SELAMAT MENCUBA DAN JANGAN PUTUS ASA.

 Love and hug : 
Stacy Hanza FB : Stacy Hanza Catalyst (https://www.facebook.com/stacy.hanza)
Blogspot : Stacy Hanza (http://parasyit.blogspot.com/)

1 comment:

  1. Nice sharing.. sy pun pakai vco, and safi balqis sahaja krim yang saya pakai selain bedak baby johnson.. tp sgt2 puas hati n ramai yang kata muka berseri2..

    ReplyDelete