rahmatilah kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ecah

Lilypie Third Birthday tickers

adam qaiser

Lilypie First Birthday tickers

SI cHuuuuMILLL

Wednesday, January 30, 2013

Toxin dalam badan----- FOOT DETOX DAN BEKAM

hai semua...
kali ni aku nak share sesuatulah...
mungkin korang pernah baca atau tahu pasal toxin dalam badan nie kan...

okeylah...kan aku pernah tulis dalam entri sebelum ni yang aku kena maigrain yang sangat teruk...sakit kepala ni pun berpunca dari kandungan toksin dalam badan...tapi aku tak tahulah berapa banyak toksin dalam badan aku nie...sebab beberapa minggu lepas aku kerap di serang sakit kepala maigrain yang agak teruk....

jika kita nak kenal pasti sesorang ada masalah toxin dalam badan dia bole tau....seperti:

1. masalah kegemukan
2. angin dalam badan
3.sakit badan yang tidak di ketahui puncanya maksudnya tak buat kerja berat tapi kerap sakit badan
4.bawah mata yang hitam
5.najis yang kaler hitam
6.sakit kepala atau maigrain
7.muka berjerawat dan berjeragat
8.masalah hati...( bukan sakit hati dengki tu tau) hihihi

ini adalah antara masalah yang di hadapi jika badan kita mengandungi toksin. 

okeylah....aku sebenarnya sedar aku mempunyai masalah seperti yang di atas iaitu angin, sakit kepala dan maigrain. 
jadi aku pun fikirkan macamana aku nak merawat sakit aku nie...aku tak suka sangat makan ubat-ubat nie...jadi aku fikir cara lain untuk mengatasi masalah aku nie....
jadi adik aku pun cakap dengan aku apa kata kita berbekam....aku pun setuju...jadi aku pun berbekamlah...adik aku yang tukang bekam kan...kami adik beradik memang pernah berbekam dulu...kami bekamkan ayah kami jadi kami bolehlah buat bekam tu dirumah...kami just buat bekam angin tu...tak buat lagi bekam darah tu ...takut...hihihi....lepas adik aku buatkan bekam kat belakang badan aku...fuhhhh rasa lega sikit....memang ada part yang tempat kena bekam tu yang sakit...memang kat bahagian tu banyak angin....lepas bekam urut-urut sikit baru lah lega.... 
sebenarnya bekam darah tu yang paling bagus...Rasulullah pun menggalakan kita berbekam....jadi sape2 yang ada masalah sakit badan tu bolehlah berbekam....

selain dari tu...adik aku cakap apa kata kita guna foot detox tu...mula aku tak tau benda apa tu...bila adik aku cakap foot detox tu benda yangboleh buang toxin dalam badan baru aku tau...
dengan segera aku mencari benda tu....pas tu semalam aku jumpa semalam juga aku pakai kat tapak kaki....
masa nak pakai tu fuhh baunya benda tu....jadi aku lekatlah kat kaki aku sebelum nak tidur...
pagi tadi aku bangun aku buka benda tu punyalah aku terkejut dah bertukar warna hitam dan berlendir. geli plak rasa....kaki aku sebelah kiri paling hitam dan berlendir , sebelah kanan tak pulak....tapi memang kaki aku sebelah kiri nie selalu sakit dan angin....jadi dari sana aku nampak betapa banyaknya toxin dalam badan aku nie. jadi lepas nie aku nak beli lagi foot detox tu....
serius aku cakap lepas pakai benda tu badan rasa macam okey sikit dan ringan.

jadi janganlah kita memerapkan toxin dalam badan kita nie....bahaya..macam-macam penyakit boleh datang...Toxin dlm badan adalah dlm bentuk gumpal. Bila toxin tergumpal, pelancaran darah dlm badan terganggu dan menyebabkan toxin-toxin ni terkumpul dah sumbat peredaran darah....jadi bila guna foot detox tu die akan melancarkan perdaran darah. aku bukan nak promote tapi just nak share...

detox foot aku beli semalam Rm 10 ada 6 keping


ni lah hasil selepas 8 jam yang sebelah kiri sangat hitam dan berlendir sebelah kanan kurang hitam.
 fungsi-fungsi detox foot ni

1.MENYINGKIRKAN TOKSIN SECARA KESELURUHAN 
2.SAKIT KEPALA, SENGAL-SENGAL LEHER DAN BAHU
3.SAKIT TULANG BELAKANG, LUTUT DAN BUKU LALI
4.SENTIASA BERASA LETIH, TIDAK DAPAT MENUMPUKAN PERHATIAN & MUDAH MERADANG
5.MASALAH TIDUR
6.MASALAH KESEMBAPAN - KAKI DAN MATA YANG BENGKAK
7.MASALAH KULIT
8.MASALAH URAT TIMBUL & SENGGUGUT
9.BUANG LEMAK BERLEBIHAN 

jadi lepas ni aku akan buat lagi...aku nak buat kat suami aku juga...heheheh...bila pakai benda nie tidur rasa lena jer...best sangat..

jadi korang-korang yang belum pernah buat macam nie try cuba test lah...lepas dah buat baru kita sedar....okey..

jadi itu jer lah buat masa ni...nanti aku share lagi ape-ape yang patut...

terima kasih sudi baca...
muaxxxx  

No comments:

Post a Comment